כללי ברזל לשיווק אתר באינטרנט

איך נדע שאתר האינטרנט שבנינו תורם למאמצים השיווקיים של העסק? איך נדע לכמת את התרומה הזאת(לספור את הכסף שהוא הביא)?
הזמן שנוכל להשקיע בשיווק אתר האינטרנט הוא אינסופי. מאחר ומשאב הזמן קיים אצלנו בחוסר, חשוב לדעת איך להקצות את מה שנותר ממנו לשיווק אתר האינטרנט בצורה נכונה. נחשוב קודם מהי מטרת אתר האינטרנט ולפיה נבחר את דרכי השיווק. כמובן שנצטרך לקחת בחשבון גורמים נוספים כמו תקציב השיווק של האתר, החזר ההשקעה הצפוי ולוח הזמנים.

שיווק אתר אינטרנט – כלל 1

להתייחס ברצינות לכללי הברזל לבניית אתר. אתר האינטרנט חייב להיות נוח לעין. אל תבלבלו את הגולש ביותר מדי פרטים. אל תמלאו את הדף בריבועים כך שהגולש לא ידע לאן להסתכל. כל גולש הוא לקוח פוטנציאלי ולכן כדאי להתייחס אליו בהתאם ולתת לו להרגיש בבית. אתם הולכים לעבוד קשה על הבאת גולשים לאתר. תשקיעו בקידום במנועי חיפוש,שיווק ברשתות חברתיות ובפרסום בגוגל.
כל העבודה הקשה הזאת והמשאבים שתשקיעו נועדו להשיג מטרה אחת: 
הבאת גולשים רלוונטיים לאתר האינטרנט שלכם, הגולשים האלה ינסו למצוא עניין באתר שלכם. כדאי שתעשו להם את החיים קלים בעניין הזה.

שיווק אתר אינטרנט – כלל 2

אל תשתמשו רק בשיטת שיווק אחת. תגוונו. לא רק קידום אורגני. לא רק פרסום בגוגל. לא רק פעילות ברשתות חברתיות. לא רק תכניות שותפים. זה נכון שתוכן מקורי ואיכותי הוא גורם חשוב ביותר. אבל אל תשימו את כל הביצים ביצירת תוכן. התוכן לא שווה אם אף אחד לא זוכה לראות אותו. נסו פרסום בגוגל אפילו פרסום באנרים, תכניות שותפים- תבדקו מאיזה מקור אתם מקבלים את הכמות הגדולה ביותר של גולשים שהופכים ללקוחות.

שיווק אתר אינטרנט- כלל 3

עקבו אחר התוצאות או לפחות תדאגו לכך שיהיה גורם שעוקב אחר התוצאות. ערוץ שיווקי שמוכיח את עצמו ומספק תוצאות משביעות רצון בחצי שנה האחרונה לא יהיה בהכרח יעיל בחצי שנה הבאה. אל תיקחו דברים כמובן מאליו. אתם יכולים להחליט באילו מהמאמצים השיווקיים להתמקד רק אם אתם באמת יודעים אילו מאמצים מספקים תוצאות ואילו רק גומרים לכם את תקציב השיווק. כדאי להתרכז במאמצים ובפעילויות שיכולות להביא תנועה לאתר. כדאי לנתח לעתים קרובות את הנתונים הסטטיסטיים. את הנתונים האלה תאסוף עבורכם תוכנת ווב-אנליטיקס (Web-Analytics ). אתם תצטרכו לדעת לנתח נתונים ולהסיק מסקנות. המסקנות האלה שוות לכם המון כסף.

שיווק אתר אינטרנט – כלל 4

תחשבו על אתר האינטרנט כעל צד אחד בשיחה בין שניים. בצד השני נמצא כמובן הגולש. הגולש הוא שותף לשיחה והוא מאוד לא סבלני ומאוד תובעני. הגולש אתו אנו מנהלים את השיחה מאבד סבלנות אחרי עשר שנית (כן 10 שנית!). אנחנו חייבים להיות מהירים וממוקדים בהעברת המסר. לאחר שהעברנו את המסר אנחנו חייבים לוודא שבן שיחנו יודע ומבין מה אנחנו יכולים לעשות למענו הוא גם חייב להבין מה הוא אמור לעשות כדי ליצור אתנו קשר. כשהגולש מוצא עניין בשיחה אתנו הוא שואל את עצמו- "איך ממשיכים את השיחה מכאן?". בשלב הזה הגולש צריך למצוא את הלינק הנכון שמוביל לדף הבא שיעניין אותו או לדף ה-"צור קשר".

עכשיו תיקחו את כללי הברזל ותנסו ליישם אותם עבור העסק שלכם!